Friday, August 21, 2009

:: Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadan-Part 1 ::




Harini (24/8/09) bersamaan dgn 3 Ramadan 1430 Hijrah..Rasanya belum terlambat lagi me nk wish Salam ramadhan buat sume umat islam, muslimin + muslimat...1st day umat Islam berposa, me xdpt nk posa, me sedey *sob sob* (biasalah, penyakit org pompuan kan..) W/pun agak 'terlewat' posa dr tarikh yg sebenar, tp me teruja sgt 1st day posa arini...Yela, last year kn posa penuh...ingatkn dapatla nk posa penuh this year, tp tgk2 1st day dah kantoi..pergh, sadisnya! Xsuka, tp ngadap je la...Nway, bulan ramadhan ni setan kena ikat, so kalo sesape yg wat jahat tu, dia lah "ketua setan a.k.a iblis", wuahahahaha...pdn muka, sape mkn cili, dia la terasa pedasnya, sape mkn nangka, dia la terkena getahnya (peribahasa baru ni, me dpt dr inbox email dr kwn me..) Nway, kat cni me nk berkongsi la Doa2 Harian yg buleh dibace pd bulan ramadhan yg mulia ni...sekurang2nya, kalo korang bace doa ni, bulehla me dapat "saham" cket kan....:D

Doa harian Ramadhan:
Doa Hari Pertama : "Ya Allah, jadikanlah puasa ku ini sbg puasa org2 yg benar2 berpuasa.Dan ibadah malamku ini sbg ibadah org2 yg benar2 melakukan ibadah malam.Dan jagakanlah aku dari tidurnya org2 yg lalai.Hapuskanlah dosaku, Wahai Tuhan Sekalian Alam.Ampunilah aku...

Doa Hari Kedua : Ya Allah, dekatkanlah akukpd keredhaan-Mu, dan jauhkanlah aku dari kemurkaan serta balasan-Mu.Berikanlah aku kemampuan utk membaca ayat2-Mu dgn rahmat-Mu, Wahai Maha Pengasih...

Doa Hari Ketiga : Ya Allah, berikanlah aku rezki akal+kewaspadaan, dan jauhkanlah aku dr kebodohan dan kesesatan.Sediakanlah bahagian utk ku dari segala kenaikan yang KAU turunkan, demi kemurahan-Mu, Wahai Zat Yg Maha Dermawan...

Doa Hari KeEmpat : Ya Allah, Berikanlah kekuatan kepadaku, utk menegakkan perintah2-Mu. dan berilah aku kemanisan berzikir dlm mengingati-Mu, dgn kemuliaan-Mu.Dan jagalah aku dgn penjagaan-Mu dan perlindungan-Mu, Wahai Zat yg Maha Melihat.

Doa Hari Kelima : Ya Allah, Jadikanlah aku dia antara org2 yg memohon ampunan, dan jadikanlah aku sbg Hamba-Mu yg soleh, dan setia serta jadikanlah aku diantara Auliya'-Mu yg dekat disisi-Mu, dgn kelembutan-Mu, Wahai Zat yg Maha Pengasih...

Doa Hari KeEnam : Ya Allah, Jgnlah Engkau hinakan aku kerana perbuatan maksiat terhadap-Mu, jgnlah engkau pukul aku dgn cambuk balasan-Mu. Jauhkanlah aku dari hal2 yg dapat menyebabkan kemurkaan-Mu, dengan anugerah dan bantuan-Mu, Wahai puncak keinginan org2 yg berkeinginan...

Doa hari Ketujuh : Ya Allah, Bantulah aku utk melaksanakan puasa, dan ibadah malamku. Jauhkanlah aku dari kelalaian dan dosa2, dan berikanlah aku zikir berupa zikir mengingati-Mu secara berkesinambungan, dgn Taufiq-Mu, Wahai Pemberi Petunjuk org2 yg sesat....

Okey, me publish ni utk 1mggu jer, next week me sambung lagi...kang me bg sume, korg xmo tgk bace lagi blog me nih, eheheheheh...(alasan je sume tuh...:p) Means, "Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan ni ade 4 part la...So, tgguuuuu.............

No comments:

Post a Comment