Sunday, February 27, 2011

Kenapa wujudnya words "LAZY MONDAY" ??

Monday 10:56 am
Hari ni saya rasa mcm malassssssss sangat nk g kje, sbb nya adalah...hari ni hari ISNIN cum LAZY MONDAY..knp ade words LAZY MONDAY?? saya pun xtau, tp yg pastinya kalo 1st day dalam mggu tu adalah hari selasa, kita mungkin ubah stigma kita dr lazy monday ke LAZY TUESDAY, (xsedap bunyik nya kan...hikhikhik)...Saje je nk announce kemalasan saya ni, aduiiiiii...keje dah makin melambak2, makin hari macam nk dduk bersenang-lenang kat umah...smbil tgk TV, heheheheh (berangan jek)
 
Situasi 1:
Pagi td masa saya sampai je depan bgunan TM ni, tetibe dgr screeeeeeeekkkkkkk...(berdesing sgt bunyiknya, bunyik brek emergency 1 keta mercedes ni...pastu nmpk mcm driver nya tekan minyak mcm xnk bnti...ish3..(dlm hati ni mcm tertanya2, pehal lak tu??) tetibe si WIFE ni terus kuar keta then trus blah, si HUSBAND panggil2 tp si WIFE ni buat dono jek...berlaku lah drama free kat depan mata kami...las2, saya pun kata depan hhubby, gaduh laki bini la tuuuuuuu......smbil geleng kepala....kan dah dpt glamer xpasal2...sume org tgk2 je, kalo jd kat korg, korg rasa nk dtg kje lagi x lps tu?? kalo saya, oooooooo...TIDAK...
 
Moral Of The Story :
- Kalo buleh jgnla gaduh laki bini depan orgramai cmtu, malu tauuuuuu....(korg xtau malu ke??)
- Encik Hubby suka pesan pada saya, kalo kita gaduh laki bini, make sure sblm tdur kita mesti bermaafan satu sama lain, sbb nya, kalo sok nya salah sorg tu pendek umur, xde la menyesal xsudah...(good advise kan?? ;)) )
- Sama2 perbetulkn apa yg xbetul dlm rumahtangga kita...biasanya si isteri pelengkap hidup suami, dan begitulah juga sebaliknya...bukan ke HAWA dicipta utk ADAM...;))
Okla, cukup2 berciter psl umahtangga org, yg penting kne byk kan sabar yer kawan2...hhehehehe...
 
07:30am :
Mama : eeeeee, perut pina muncit la....(smbil point finger kat perut pina)
Pina : mner?? 
Mama : nieeeee....
Pina : perut abah buncit x??
Mama : Buncit, sbb abah AZROY cum BOROI, hahahaha....Abah senyum2..;p
Pina : Perut ma buncit x??
Mama : taakkkkkk....sambil geleng kepala (heheheh, tipu!)
Pina : tengokkkkk....
Hahahahahahah, sensored! ;p
Conclusion : perut mama muncit cket, tp undercover...(muahahahaha, ayat xbuleh blah!)
 
Sekarang saya sgt suka utk update mcm2 psl dua beradik nie...mostly psl kepetahan n kebebelan si kakaknya la....
17:20pm Sunday
Mama : Kakakkkkk.....(saje je panggil pina cmtu, nk biasakan dia...)
Pina : Bukan kakak, keena...(bukan panggil kakak, tp panggil pina je..)
diam dalam 1minit...
Pina pandang mama, then ckp, "kak lonnnnnng" pastu gelak2...hahahahaha klaka la pina nie..;))
 
p/s : Pic 1-gmbr hariz yg plg saya rindu, n buatkan saya nk balik umah! ;))
       Pic 2- gambar pina ms kat klinik, kalo suh amik gmbo, mesti dia suka senyum cmtu...sape ntah yg ajar...
       Pic 3-gmbar pina disamping patung POOH mama tu...(tu hadiah besday abah bg ma dulu ms tgh study, besar kan?tp xbest dipeluk sbb besar sangat......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment